Vandaag langs geweest voor een vrijblijvend en gratis intakegesprek. Beide dames waren enorm vriendelijk en gaven veel uitleg over de producten en behandelingsmogelijkheden.
Wanneer ik echter nog even wou nadenken ipv on the spot +300 euro aan producten te spenderen en een afspraak voor binnen 14 dagen in te boeken (nog eens +150euro), kreeg ik herhaaldelij...
Toon meer »
Vandaag langs geweest voor een vrijblijvend en gratis intakegesprek. Beide dames waren enorm vriendelijk en gaven veel uitleg over de producten en behandelingsmogelijkheden.
Wanneer ik echter nog even wou nadenken ipv on the spot +300 euro aan producten te spenderen en een afspraak voor binnen 14 dagen in te boeken (nog eens +150euro), kreeg ik herhaaldelijk de vraag waarom ik niet nu besliste. Ik moest meerdere keren weigeren en verantwoording afleggen. Is dit vrijblijvend? "Mijn huid was toch echt niet zuiver", "ik zou zo veel gelukkiger zijn", "het is echt zeer moeilijk om een afspraak vast te leggen", etc. Ik stapte met een heel vervelend gevoel buiten.
En zoals gezegd, bekijk ik thuis alles nog even op het gemak. In de brochures zie ik dat de behandeling die ze me zo opdrongen, niet per se binnen de 2 weken hoort: 3-6weken huid niet gebruind, 4weken niet behandeld zijn bij dermatoloog of schoonheidsspecialiste, je mag niet zwanger zijn, geen medicatie, etc. Hier werd helemaal niet naar gevraagd. Het leek belangrijker om me zo snel mogelijk iets te doen kopen dan de beste huidverzorging te voorzien. Ik vind het enorm onprofessioneel om dit achteraf in een brochure te ontdekken. Wat als ik de afspraak wel had ingeboekt?
Toen ik tijdens het intakegesprek vroeg naar de nazorg van een behandeling tijdens de zomer, zei een van de dames "Jij bent waarschijnlijk zo'n type dat absoluut niet bruint in de zomer, dus daar moeten we eigenlijk rekening mee houden". Niet helemaal zeker of dit wel klopt, want UV is schadelijk voor ieders huid - of je nu snel bruint of niet. En laat ik nu bovendien net iemand zijn die wel snel bruint. Opnieuw geen vraag, wel een veronderstelling van hen. Ik probeerde nog te corrigeren, maaf kreeg geen kans om de misvatting recht te zetten...
Heel vriendelijk, maar ook opdringerig en onprofessioneel. Jammer.
Toon minder »