Ik ben zeer ontevreden over mijn ervaring met Clinic Blush. Toen ik een flinke tijd geleden een behandeling probeerde te boeken, heb ik geen enkele bevestiging ontvangen: geen e-mail, geen WhatsApp, geen sms. Hierdoor ontving ik ook geen reminder en ben ik de afspraak simpelweg vergeten. Vervolgens werd ik gebeld door een dame (Naomi?), die vanaf het begin v...
Toon meer »
Ik ben zeer ontevreden over mijn ervaring met Clinic Blush. Toen ik een flinke tijd geleden een behandeling probeerde te boeken, heb ik geen enkele bevestiging ontvangen: geen e-mail, geen WhatsApp, geen sms. Hierdoor ontving ik ook geen reminder en ben ik de afspraak simpelweg vergeten. Vervolgens werd ik gebeld door een dame (Naomi?), die vanaf het begin van het gesprek erg onvriendelijk en argumentatief was. Ze gaf meteen aan dat het volledige behandelbedrag in rekening zou worden gebracht, ondanks dat ik direct mijn excuses had aangeboden en aangaf geen enkele bevestiging te hebben ontvangen, geen reminder en het hierdoor vergeten was.
Wat me verbaasde, was hoe Naomi hier vol tegenin ging en bleef volhouden dat het hele bedrag moest worden betaald, zonder enige vorm van begrip. Dit is echt een gekke manier van zaken doen. Ik werk zelf ook in een omgeving waar afspraken met klanten worden gemaakt, maar het zou bij ons nooit in ons opkomen om iemand zo argumentatief op te bellen en direct het volledige bedrag te eisen. Naomi gaf me de optie om direct te komen (geen rekening houdend met dat ik op mijn werk was, of de afstand tussen mijn werk en hun locatie - dus eigenlijk was het een non-optie).
Er stonden toevallig meerdere collega’s bij me toen ik het gesprek aan de telefoon voerde, en ook zij waren geschokt door de onvriendelijke en aanvallende houding aan de andere kant van de lijn. Dit is voor ons een ongeplande training geweest in hoe je níét met klanten en mensen omgaat. Natuurlijk is het vervelend als afspraken niet doorgaan, maar als een bedrijf zelf geen bevestigingen stuurt, is deze aanpak compleet overtrokken. Daarnaast was de toon aan de telefoon zó ontzettend bot en onaardig dat ik er echt van schrok. Als enige vorm van klantvriendelijkheid was getoond was ik direct gaan kijken of ik vanavond, morgen of een ander moment nog had kunnen langskomen en had ik daarna met de salon gekeken wat er was gebeurd met emails. Hun vijandige en agressieve aanpak icm met een volledig behandelbedrag in rekening willen brengen van een behandeling zonder eerst een gesprek te hebben met een klant heeft bij mij een ontzettend naar gevoel gegeven. Tip aan de salon: klanten zijn echt niet je vijand, foutjes kunnen gebeuren, reflecteer ook op jezelf. Wanneer een klant zegt geen mails te hebben ontvangen, misschien handig om er niet direct vanuit te gaan dat een klant liegt, maar samen kijken naar een passende oplossing. Ik heb het namelijk oprecht niet ontvangen. Jammer, ik had veel slechte verhalen gehoord over deze salon, maar wilde het toch proberen. Ontzettend jammer dat de slechte ervaringen die ik van anderen heb gehoord, nu bij mij ook bevestigd zijn. De ervaringen die ik van anderen heb gehoord is dat het een bedrijf is met een soort "mean girl" cultuur, en in ieder geval heeft de telefoniste dit op een negatieve manier weten te overtreffen. Ik raad deze clinic absoluut niet aan. Jammer
Edit na post: een uur na mijn review zijn er direct 5-sterren reviews toegevoegd nadat er al tijden geen reviews zijn achtergelaten. Eén "toevallig" van een Naomi. Wat extra bijzonder is, is dat ze bij beide Blush locaties direct een review heeft achtergelaten. Mijn vermoeden is dat dat dezelfde is Naomi die er ook werkt. In plaats van met reviews te sjoemelen, kun je misschien beter goedbedoelde mensen wat vriendelijker behandelen.
Toon minder »