Ik wil graag mijn zéér teleurstellende ervaring delen over een ooglidcorrectie die ik bij Faceland heb ondergaan, waarbij de gehele gang van zaken onprofessioneel is verlopen.
In januari had ik mijn eerste afspraak ingepland voor de ingreep, waar ik al weken naar uitkeek en mijn planning voor de herstelperiode op had afgestemd. Helaas werd deze afspraak kor...
Toon meer »
Ik wil graag mijn zéér teleurstellende ervaring delen over een ooglidcorrectie die ik bij Faceland heb ondergaan, waarbij de gehele gang van zaken onprofessioneel is verlopen.
In januari had ik mijn eerste afspraak ingepland voor de ingreep, waar ik al weken naar uitkeek en mijn planning voor de herstelperiode op had afgestemd. Helaas werd deze afspraak kort voor de operatie per e-mail geannuleerd, omdat de behandelaar "niet meer beschikbaar was" op die dag. Zonder verdere uitleg moest ik zelf contact opnemen om een nieuwe afspraak te maken. De eerstvolgende mogelijkheid voor mij was pas in juli, zes maanden later. Dit was zeer onwenselijk vanwege de zomervakantie en de risico's van lelijke littekens door zonblootstelling. Toch heb ik er voor gekozen om het wel te doen, omdat ik het zo snel mogelijk achter de rug wilde hebben
Ook deze tweede afspraak ging mis. Drie dagen voor de geplande ingreep vroeg ik per mail naar de tijd, omdat ik geen enkele bevestiging had ontvangen na mijn betaling. Toen werd ik geïnformeerd dat mijn afspraak was ingepland in het "oude systeem" en dat de operatie daardoor opnieuw niet kon doorgaan. Ik had hier speciaal mijn vakantie omheen gepland! Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe afspraak voor 28 augustus, maar dat betekende dat mijn operatie maar liefst acht maanden later plaatsvond dan oorspronkelijk gepland.
Op de dag van de operatie werd ik om 9.05 uur verwacht. Ik arriveerde stipt, maar bij aankomst waren de deuren nog op slot en was er niemand aanwezig. De assistent kwam even later en legde uit dat de baliemedewerker, die de enige met sleutels was, te laat was. Zij arriveerde pas om 9.25 uur zonder excuses. Vervolgens voelde het alsof de gehele procedure werd afgeraffeld. De behandelaar had duidelijk haast, stelde zich nauwelijks aan mij voor, en begon gehaast de ingreep uit te leggen. Dit gaf mij een zeer ongemakkelijk gevoel, zeker aangezien er een operatie in mijn gezicht stond te gebeuren. Na afloop van de behandeling was de behandelaar al vertrokken, zonder dat ik de gelegenheid kreeg om hem te spreken.
Daarnaast is mij compensatie beloofd voor de ontstane problemen in aanloop naar de operatie. Hierover heb ik meerdere keren contact gehad, maar helaas heb ik nooit meer iets vernomen.
Samenvattend vind ik de gehele ervaring zeer teleurstellend en onprofessioneel. Van de gebrekkige communicatie en het uitblijven van enige vorm van compensatie tot de haastige, onpersoonlijke behandeling, niets voldeed aan de verwachtingen. Ik hoop dat Faceland actie onderneemt om te voorkomen dat anderen in dezelfde situatie belanden.
Toon minder »